Spelar utseendet någon roll?

En logotyp tillsammans med en grafisk profil är en viktig grund för att bygga företagets identitet och därmed stärka varumärket. Vi hjälper både nystartare från grunden samt företag som varit igång ett tag och behöver uppdatera sin befintliga identitet.

Logotyp

När verksamheten startar upp vill man komma igång snarast möjligt. Då brukar det bli lite bråttom med logotyp. Vilket i långa loppet inte brukar bli så bra. Det behövs en fungerande logotyp. Den bör vara någorlunda tidlös, relevant för verksamheten, fungera i alla kanaler och sammanhang, vara seriös, men samtidigt sticka ut.
Logotyp UMLogotyp MyArkLogotyp KPRO ABLogotyp Travel TeamLogotyp MonjoLogotyp Waterman

Grafisk profil

När alla som är inblandade i företagets marknadsföring följer de grafiska riktlinjerna bygger man på lång sikt ett starkt varumärke. För att säkra upp detta är det bra att ha en grafisk manual att jobba efter. I manualen specificeras de färger, typsnitt, grafiska element med mera som ska användas. Förutom att alla enheter och kanaler hör ihop fint, så spar man också tid på att slippa leta nya färger och typsnitt.
CASE

KPRO

Det var inte rätt att heta Kablageproduktion när de gör så mycket mer än att tillverka kablage. Det fick vi vara med att ändra på. Till KPRO, ett namn som kunderna redan börjat använda, så det blev en smidig övergång.

Vi skapade logotyp, grafisk profil, varumärkesplattform, budskap och uppdatering av hemsida.

CASE

Monjo

Det här är en fantastisk idé. Nyttig snabbmat. Vi hade turen att få vara med från uppstart. Allt från provsmakning till leverans ut i butiker.

Vi skapade logotyp, grafisk profil, förpackningsdesign, budskap.